گردان امام علی (ع)

برای حفظ کاندیدای هاشمی

این اظهارات باهنر در حالی مطرح می شود که کاندیدای اصلی آقای هاشمی رفسنجانی از مدتها پیش، تحرکات خود را آغاز کرده است و بصورت منظم برنامه های خود را در استانها پیگیری می کند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه مطمئنم هاشمی رفسنجانی نامزد انتخابات ۹۲ نخواهد شد گفت: در حال حاضر قالیباف، محسن رضایی، پورمحمدی، عارف و کمالی مطرح هستند و سایر افراد نیز شایعه است!

محمد‌رضا باهنر دبیر‌کل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری که صبح امروز سه‌شنبه در محل این حزب برگزار شد بسیار هنرمندانه اذهان را از کاندیدای اصلی آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات آتی ریاست جمهوری دور کرد تا حداقل چندماهی آن کاندیدا را از انتقادات فراوانی که پیرامونش وارد است، مصون بدارد.

باهنر در این نشست خبری سعی کرد در یک فرافکنی آشکار و عجیب در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسید چه کسانی از جبهه اصولگرایی نامزد انتخابات 92 خواهند شد خاطرنشان کرد: ما اسامی افراد را از رسانه‌ها گرفته‌ایم و به دنبال افزودن تعداد کاندیداها نیستیم اما تاکنون قالیباف، محسن رضایی، پورمحمدی، عارف و کمالی مطرح شده‌اند و بقیه هم شایعه است!

این اظهارات باهنر در حالی مطرح می شود که کاندیدای اصلی آقای هاشمی رفسنجانی از مدتها پیش، تحرکات خود را آغاز کرده است و بصورت منظم برنامه های خود را در استانها پیگیری می کند و افرادی چون باهنر و چند تن دیگر از نمایندگان مجلس بعنوان معاون اولی وی مطرح هستند.

باهنر در این نشست با تاکید بر اینکه سیاست دیگر ما تلاش برای وحدت و همدلی است افزود: ما سعی می‌کنیم با کسانی را که خود را مطرح کرده یا احزاب از آنها به عنوان نامزد مدنظر یاد می‌کنند به وحدت برسیم تا تعداد نامزدهای ریاست جمهوری به حداقل تنزل یابد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به تعامل اخلاقی و برنامه‌ای با رقبای جبهه پیروان خاطرنشان کرد: ما اصراری بر کاندیدای مستقل ریاست جمهوری نداریم.

وی تاکید کرد: ما فقط از نامزد‌ها می‌خواهیم که همراهان اصلی خود را در اداره دولت آینده حداقل در پست‌های کلیدی و حساس همچون معاون اولی معرفی کنند.

باهنر در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره دلیل اصرار هیئت‌رئیسه در تصویب این طرح خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان اینطور نیست که هیئت رئیسه بخواهد طرحی تصویب یا رد یا به مجمع ارجاع شود چرا که مجلس فرآیند دموکراتیک خود را دارد.

دبیرکل جامعه مهندسین با بیان اینکه ممکن است در انتخابات آینده جامعه مهندسین کاندیداهایی داشته باشد و آنها را پیشنهاد کند افزود: ما تلاش داریم با تفاهم کار را پیش ببریم.

وی در پاسخ به سوال دیگری که آیا ممکن است متکی نامزد جبهه پیروان باشد گفت: بنده از متکی اظهار‌نظر رسمی برای حضور در انتخابات نشنیدم و ما بیشتر به تفاهم و وحدت تاکید داریم اما اگر تعداد نامزدهای باقیمانده زیاد باشد آن زمان وارد مصادیق می‌شویم.

با هنر در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که از وی خواست پیش‌بینی خود را از انتخابات 92 مطرح کند گفت: ممکن است انتخابات پیش رو سه قطبی شود؛ یک قطب رئیس‌جمهور و دولت دهم هستند که احتمالا یا خود رئیس‌جمهور یا دوستان وی از یک نفر حمایت خواهد کرد.

دبیرکل جامعه مهندسین بر همین اساس افزود: یک قطب دیگر اصولگرایان هستند که با دولت رقیبند و قطب سوم نیز غیر اصولگرایان هستند.

وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان سابقه خوبی ندارند و کسانی که مواضع آنها در قبال فتنه 88 روشن باشد می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

باهنر گفت: این سه قطب قاعدتا بیش از سه نامزد معرفی خواهند کرد اما به نظرم رقابت اصلی بین آنهاست.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره کاندیداتوری خودش در انتخابات 92 گفت: من کاندیدا نیستم و این را تکذیب نکرده‌ام؛ بحثی مطرح بود که اگر زمانی جبهه پیروان به این جمع‌بندی برسد که کاندیداهای اصولگرا را به وحدت و تعامل برساند خوب است که از طرف جبهه پیروان هم کسی در این جمع حضور داشته باشد اما به هر حال افراد توانمندتری از بنده نیز وجود دارد و معتقدم حتی به اندازه من نیز نباید نامزدها افزایش یابد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در اصلاح قانون انتخابات شائبه توجه به شرایط آقای هاشمی مطرح است گفت: در قانون انتخابات سوال ما این است کسی که سنش از 75 سال گذشته آیا می‌تواند رئیس‌جمهور فعالی باشد یا خیر؛ سن 75 سال به بالا می‌تواند مشاور خوبی باشد اما آقای هاشمی نیز چند بار اعلام کرده که نامزد نخواهد شد و اگر کسی می‌خواهد غصه آقای هاشمی را بخورد باید بگویم مطمئنم که هاشمی نامزد نمی‌شود.






برچسب:,